Home
About us
Products
Processing
Contact
News
Technical Data
Careers
RO |  EN

 

Operatorul de date cu caracter personal - Mairon Galați SA

CUI - RO6581999

Nr. Reg. – J17/3127/1994

Sediu social – Drumul de centura, nr 59, Galați, Romania

Responsabil protecția datelor (DPO) –

 

Secțiune - Informații supraveghere video


 Înregistrările video vor cuprinde

       Aspectul fizic al unei persoane

       Prezența persoanei într-un anumit loc la o anumită dată și oră

       Interacțiunea persoanei cu alte persoane, obiecte, echipamente, animale

 

Proveniența Datelor cu Caracter Personal

       Provin din înregistrări video efectuate de camere de supraveghere

 

Scopurile prelucrării

Pază și securitate

       Asigurarea, organizarea și executarea pazei obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor

       Asigurarea măsurilor de securitate a rețelei formate din subunități sau puncte de lucru distribuite teritorial de către conducerea unității centrale

       Impunerea regulilor privind accesul și circulația în interiorul obiectivului păzit

       Punerea în practică a măsurilor necesare și aplicabile, cuprinzând elementele atât tip condiție cât și elementele neimpuse prin cerințele minimale (dar care trebuie în mod obligatoriu analizate), pentru încadrarea riscurilor de securitate la niveluri acceptabile, inferioare pragului critic

       Îndeplinirea obligației legale a societății de a realiza implementarea măsurilor stabilite de către experții înscriși în R.N.E.R.S.F. prin Analiza de risc la securitatea fizică a unității

       Monitorizarea sistemelor de alarmare, a echipamentelor electronice și dotărilor de protecție mecanofizică împotriva intervențiilor neautorizate Sporirea sentimentului de siguranță

 

Necesare pentru funcționalitatea internă a societății

       Evaluarea îndeplinirii obligației salariaților de a  o Realiza norma de muncă sau, după caz, de a îndeplini atribuțiile ce le revin conform fișelor de post o Respecta disciplina muncii

o   Respecta prevederile cuprinse în Regulamentul Intern, în Contractul Colectiv de Muncă aplicabil, precum și în Contractul Individual de Muncă

o   Acționa cu fidelitate față de angajator în executarea atribuțiilor de serviciu o Respecta măsurile de Securitate și Sănătate a Muncii în unitate o Obligația de a respecta secretul de serviciu

o   Executa dispozițiile cu caracter obligatoriu emise de angajator, sub rezerva legalității lor

       Exercitarea dreptului angajatorului de a

o   Stabili organizarea și funcționarea unității

o   Exercita controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu

o   Constata săvârșirea abaterilor disciplinare și aplice sancțiunile corespunzătoare, potrivit legii,

Contractului Colectiv de Muncă aplicabil și Regulamentului Intern o Evalua măsura în care un salariat a realizat obiectivele de performanță individuală

o   Recupera contravaloarea pagubei materiale produse de salariat din vina și în legătură cu munca sa

       Asigurarea dreptului la egalitate de șanse și tratament și descurajarea și sancționarea oricărei discriminări directe sau indirecte față de un salariat

       Prevenirea și sancționarea disciplinară a angajaților care încalcă demnitatea personală a altor angajați prin crearea de medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin acțiuni de discriminare

       Implementarea planului de acțiune (ce privesc principiul egalității de șanse între femei și bărbați) ce vizează prevenirea și combaterea hărțuirii la locul de muncă

       Îndeplinirea obligației angajatorului de a  o Organiza și a lua toate măsurile necesare pentru asigurarea securității și sănătății salariaților în toate aspectele legate de muncă

o   Efectua controlul permanent al stării materialelor, utilajelor și substanțelor folosite în procesul muncii, în scopul asigurării sănătății și securității salariaților

o   Implementa politici interne în domeniul relațiilor de muncă care vizeze

  Eliminarea toleranței la hârțuirea la locul de muncă

  Luarea de măsuri antihărțuire preventive și proactive

  Măsuri preliminare privind soluționarea sesizărilor la nivelul angajatorului

  Modalitățile de soluționare a sesizărilor la nivelul angajatorului

       Punerea la dispoziție de informații către echipajele/grupe de intervenție în cazul accidentelor de muncă, incendiilor, situațiilor speciale și alte cazuri de pericol iminent în baza obligației angajatorului de a răspunde pentru asigurarea condițiilor de acordare a primului ajutor, crearea condițiilor de preîntâmpinare a incendiilor, precum și pentru evacuarea salariaților

       Probarea absențelor nemotivate ale salariatului

       Monitorizarea de la distanță a stării de funcționare și consemnarea randamentului echipamentelor și utilajelor (interes legitim)

       Implementarea de măsuri tehnice și organizatorice care garanteze și fie în măsură demonstreze activitățile de prelucrare de date cu caracter personal se efectuează în conformitate cu GDPR

       Optimizarea costurilor privind paza și a altor activități de monitorizare ce ar necesita (pentru a atinge același rezultat) contractarea de personal suplimentar (interes legitim)

       Îndeplinirea obligației legale privind condiționarea încadrării unor informații ca și secrete comerciale, de implementarea unor măsuri rezonabile pentru a le păstra secrete (interes legitim)

       Realizarea de video-conferințe (în cazul încăperilor dotate tehnic pentru video-conferințe; în cadrul unei video-conferinței se poate transmite/înregistra și audio) (interes legitim)

 

Interacțiuni cu terți

       Stabilirea răspunderii pentru prejudiciile cauzate de lucruri, ruina edificiului sau animale (interes legitim)

        Obținerea de discount-uri la ofertele privind prime de asigurare pentru imobile și marfă (interes legitim)

       Temeiul Juridic

       Prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine Operatorului GDPR

(45), art. 6 (1) c)

o   Legea 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor o Hot. Guvern 301/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 333/2003 o Instrucțiuni M.A.I. 9/2013 privind efectuarea analizelor de risc la securitatea fizică a unităților ce fac obiectul Legii nr. 333/2003

o   Legea 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați

o   Norme - Hot. Guvern 262/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 202/2002

       Contractuale o Legea 53/2003 - Codul Muncii

       Interes o Legea 287/2009 - Codul Civil

o   Directiva (UE) 2016/943 privind protecția know-how-ului și a informațiilor de afaceri nedivulgate (secrete comerciale) împotriva dobândirii, utilizării și divulgării ilegale

 

Destinatari

       Firma de dispecerat și centru de supraveghere

       Agenți ai forței publice, avocați, magistrați, executori judecătoreștiîn cazul unor infracțiuni, contravenții sau litigii  

 

Criteriile utilizate pentru a stabili perioada de stocare a înregistrărilor

       Legalitatea prelucrării este asigurată nu doar în baza GDPR art. 22 (7) (unor interese legitime) ci și în baza GDPR art. 22 (2) (necesară pentru executarea unui contract) și (4) (necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale)

o   Aceeași înregistrare făcută de o cameră video poate surprinde date cu caracter personal ce se încadrează în scopuri diferite de prelucrare

o   Nu există mijloacele tehnice prin care informația înregistrată într-un cadru video fie automat fragmentată și stocată distinct în funcție de scopul prelucrării

       Stocarea înregistrărilor se face pe medii de stocare digitale ce suprascriu automat informația nouă peste cea mai veche   

       Perioada maximă de stocare variază: este determinată tehnic de frecvența cu care fiecare cameră declanșează procesul de înregistrare; gradul de compresie a fiecărui cadru în funcție de algoritmul de encodare și caracteristicile imaginii; și a capacității totale alocate sistemului de supraveghere pe mediile de stocare

 

Drepturile persoanei vizate

GDPR stipulează persoana vizată are dreptul de a solicita Operatorului (doar privind Datele sale cu Caracter Personal) următoarele Accesul la DCP

       Rectificarea DCP

       Ștergerea DCP

       Restricționarea prelucrării

       Dreptul de a se opune prelucrării

       Dreptul la portabilitatea DCP

       Dreptul de a depune o plângere în fața unei Autorități de Supraveghere

 

Despre existența unui proces decizional automat

       Prelucrarea NU cuprinde un proces decizional automat, sistemul de supraveghere nu are capacitatea de recunoaștere facială și asociere automată a unei înregistrări cu o persoană vizată